tisdag, maj 11, 2010

Sportdryck

Är ju svinigt dyrt, smakar skit och är, dyrt. Jag inbillar mig även att jag är rätt dålig på att dricka sådan dryck helst då det är mycket pollen i luften. Tycker mig bli snudd på löjligt igenkorkad i halsen och får svårt att andas. Jag provade för några år sedan, på Mickes inrådan, att göra/blanda egen dryck vilket det blivit dags för igen. Målet är så smak- och färglöst som möjligt. Fruktos och Maltodextrin är inköpt och det ska blandas 1:2, eller 2:1 beroende på vad som är täljare och nämnare. Klurar på att smula i lite magnesium och några skopor koffein också så det blir lite drag på soppan. Egentligen skulle jag vilja ha i BCAA också men det pulver som B har hemma smakar jordgubb och det är en smak för mycket... Ska provköra raketbränslet imorgon på Timrå GP.

Det är snart tävling... Fyfan vad roligt! Det är nu drömmar ska krossas och sanningarna fram!

4 kommentarer:

Miike sa...

Jag har receptet på jobbet

Miike sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johan sa...

I mitt hemkörda, brukar jag ha i lite citronsaft, sån där på burk.

Unknown sa...

Det är av yttersta vikt att den inte smakar nåt...