söndag, maj 23, 2010

Skithelg

Jag bockade av allt som kan tänkas höra ihop med Murphy's lag, eller lagar, på lördagen. Provdrog bult = inte bra. Provdrog inte bultar = inte heller bra. Summan blev blev att jag nu saknar tre bultar. Samlade alla kvistar, grenar och vajrar som Mellsta erbjöd i cykeln samt körde fel. Med ett vevparti som lät dyrt så bröt jag på tredje varvet efter att ha meckat mer än jag gjort sedan jag började att cykla 1993. Mina reskamrater och jag var inte överdrivet upphetsade över tanken att jag dagen till ära siktade på att kanske eventuellt nå en 22a plats i det finväder som Borlänge erbjöd, så jag lämnade in nummerlappen efter att Samuel vurpat sig igenom sin tempoetapp och styrde kosan mot norrland. Andreas däremot körde bra och smetade dit en femteplats idag på tempot. Jorå så att...

Jag tröstköpte ett par beggade Innolite så jag är ändå lite glad idag. Trots allt är det ju prylarna som räknas och inte resultaten!

Skojigt att min första tanke var att köra en massa tjugor i skrubben för att bli bättre. B kommer snart att sätta lås på skrubben så jag åker ut på stigar och tränar istället för att sitta där inne. Smart tjej det där...

Inga kommentarer: