tisdag, maj 25, 2010

60/120

Första svängen i år... Hade tänkt att köra dem tidigare men ett något överentusiastiskt distansande tidigare i vår gjorde mig mindre mottaglig för sådana här tilltag. Den här veckan kommer att bli den första "riktiga" träningsveckan sedan det andra Timrå GP't. Nu känner jag att jag är i fas med mig själv och vågar nog påstå att träning ger mer än det tar. Baserade motståndet på tröskel från innan den brända perioden, det visade sig vara lite väl tilltaget och jag mäktade 10 st innan jag föll död ner. Taggade ner ett 300 g och genomförde tre till. Sen var det inte mycket mer med mig. Huvudvärk och allmänt dåligt tillstånd blev resultatet. Oatly chokladdryck med lite kanel i och en limpmacka fick bli det själsliga plåstret. Nästa gång siktar jag på 13 med samma belastning så kanske jag hamnar på 20 innan Finnmarksturen?

Inga kommentarer: