fredag, maj 14, 2010

Som sagt...

Langrenn skriver lite kort om likheten mellan cykel/skidor.

Helt klart håller jag med och har skrivit om det tidigare, helst då likheten mellan styrketryck och skejt, samma långa anspänning på musklerna och borde alltså ge samma effekt inne i cellerna + mer central övning då även överkroppen används på skidor. Jag upplever min egen kapacitet som absolut bäst en månad efter skidsäsongen, då kan jag klämma som mest W på TC. Alla mina "pers" har jag dessutom gjort dagen efter ett skejtpass... Så nu ska jag beställa Rulleski... Naturligtvis ingen nyhet detta men lite roligt är det allt.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Istället för bössan på ryggen kan du ha cykeln där :o) Det borde skapa en jävla hårdhet.

Miike sa...

Vad har jag sagt i alla dessa år!? Ingen tror på mig en då, till o med portad från gästboken!!!

Unknown sa...

Fan det förstår du väl!? Vi kan ju inte ha en skidåkare som kladdar i en cykelklubbs gästbok!