måndag, juli 13, 2009

Vidablick

Hatar Vida blickar. Helt galen tävling Suggan. Först rullar man utför i några kilometer så att ALLA kan ta sig fram eller försöka nå täten, sen börjar resan upp... Då är det en del som är på fel ställe... Iofs så är det ju upp till var och en att se till att vara längst framme men upplägget är inte optimalt såvida man inte ligger och gnuggar Pace carens stötfångare. Jag tyckte jag åkte på bra uppför, var nog lite feg för jag var alldeles för pigg där uppe. På vägen ner slog jag inga rekord, men skickade en del på grusvägen. Hade som plan att åka med "juniortaktik", dvs inte vara rädd för att ta vind och stöta. Men Suggan är som den är, inte mycket till möjligheter att stöta sig loss. Eller möjligheter finns väl men det är bara det att det inte händer så jävla mycket, alla kan vara med ändå. Tyckte att benskrällena kändes OTROLIGT bra emellanåt. Men jag fick ändå lite problem ett tag, vet inte om det mest var mentalt, för när jag väl hittade min rytm på stigarna(!!!!?) så fick jag tillbaka livsgnistan och kunde ta befälet över min tillvaro igen. Jag gissar att jag var runt tjugo upp på Blicken, vid andra langning så var jag 35 och tappade några till, sen fick jag fart på skutan och var tjuga i elit in i målet. Hade jag inte satt framhjulet i ett dike under sista milen kanske jag hade förmått mig själv att smiska några till, hade vittring där ett tag innan incidenten och var ändå nästan ikapp. Fast å andra sidan var det någon som bara var tjugo sekunder efter mig, men det skiter jag i, jag blickar bara framåt. Helvetes jävlar vilka ben jag kommer att ha till helgen.

Skadan då?
Var den bara ett sätt för mig dämpa min prestationsångest?? Njae, jag tror inte det. Fixar fortfarande inte att räta ut skitbenet helt, vaknade i natt av att det klickade till, klarvaken blev jag... Det är en jävla tur att ben inte rätas ut så mycket inom cykelsporten...

Visste ni förresten att mina Race Face Next-vevar glappar?? Då i den del som inte är löstagbar... Hur gör jag nu? Clavicula?

1 kommentar:

Anonym sa...

Clavicula löser alla problem...
//S