torsdag, juli 30, 2009

Köttpuck

Jag borde ha skrivit något om bilden på Brink i mitt förra inlägg, det var tanken men den försvann... Han står på toppen av Skönviksbacken som nu huserar traktens DH-banor. Fatta att vi åkte den blå utför! Jag börjar bli tuff nu i skogen... Eller nää men jag börjar få ett litet flyt igen. Har ju kört några mil stig den här veckan vilket har varit eller i alla fall börjar att bli roligt. Ok, åter till passet, som kördes med Mr B, vi rullade ut vid nio och var hemma inte alltför långt efter halv två. Någonstans i Bergeforsen började det kurra i Brinkeboys mage, vi löste problemet tack vare Mittnorden-Cup samt genom att stödja ungdomsidrotten med en slant i utbyte mot en magnifik Köttpuck. Kan knappast tänka mig att finsmakare på femstjärniga krogar njuter mer än vad Brinken gjorde där i solen utanför BSK's klubbhus... Den löste problemet för det sprättes till både den ena och andra gången, inte illa för en som precis börjat med cykling...

Inga kommentarer: