onsdag, juli 22, 2009

Årets skräll!

DiLuca dopad... Var det någon som någonsin trott något annat?? Killer... hahahahaaa.
Sopa.

Jag fick ett mejl idag med en bild på en cykel jag kommer att vilja ha nästa år. Det är helt fantastiskt, jag fyller trettioett i år. Jag blir ändå alldeles till mig när jag ser bilden. Precis samma känsla som 1993 fast då var det en något enklare variant av cykel. Apropå det, Falun var det sjuttonde Svenska Mästerskapet i MTB, undra hur många som var med på det första? Jag var det. Det borde säga en del om förhållandet till idrotten, för jag kan knappast påstå att jag gör det för pengarna...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för hoj som väckt barnet i dig?

Unknown sa...

Inget sensationellt egentligen, ungefär en sån som Palmberg har, fast i dyrplast.

Anonym sa...

En Anthem Advanced SL med andra ord? Jag dregglar också.

Unknown sa...

Japp den blir finfin, bättre än giantstallets shimanospecade...

Anonym sa...

Vi var 74 startande i Senior klassen-93

/ Kolmårds
Niclas

Unknown sa...

Hahaa, ja det var lite häftigare! Att ha åkt Senior 93, och fortfarande göra det? För det är väl Kolmården du tävlar för Niclas?

Själv körde jag P13-14...

Unknown sa...

Var för trött... Såg inte att det stod "Kolmårds..."

Då har jag lite att jobba på, borde ju kanske klara av några till SM i Seniorklassen...

Anonym sa...

Ja vad tror du om SRAM X.X och ett par lätta hjul på den? Skulle ju inte sitta helt fel, förutom i plånboken, men det är lätt förträngbart.

Unknown sa...

Det sitter ganska så fin grundspec på SL0an... Tror nästan att den inte behöver uppgraderas alls faktiskt... Ska vara hjulen då, men frågan är vad Mavic har gjort med dem till nästa år, de ser nästan ut som dem som finns nu men med annan färg... Hoppas mer är färgen är förändrad...

Anonym sa...

Oh, så du vet redan hur grundspecen kommer se ut på SL varianten? Intressant. Du har inte lust att dela med dig av din visdom? :)

Och den där bilden du nämner, är det något du har lust/får dela med dig av?

jesper.hjortsberg@telia.com tar isådanafall gärna emot bilder, av nästan alla slag.

Unknown sa...

Bilder håller jag för mig själv ett tag till... Specen är väldigt lik min SL0 sånär som på Växlar, vevparti och bromsar... Sen är det mycket giants egna pryttlar när det gäller stam, stolpe osv. Men den ser snabb ut. Fast snabbast ser nog Trance X Advanced ut att vara...

Haningerox sa...

De snackade på sm om att det var tre som tävlat på alla sm.
Niclas, Per Kumlin och nån till som jag inte kommer ihåg namnet på