fredag, juli 24, 2009

TA

Lite lur på om TA-Spec-klingor är det sämsta som någonsin tillverkats, oavsett vad. Då även medräknat de T-Shirtar jag köpte i Thailand och som inte klarade av en tvätt. Förstår faktiskt inte, kan vara jag som är oduglig på att meka men jag har ju fått annat att funka, inte dessa. De har liksom inte alls någon lust att byta växel, inte ens nästan. Då är ju frågan vad jag ska med två klingor till... Klart jag kan åka på 44 fram bara men vafan? Varje gång jag kikar på den nya XX så känns det som om den mer och mer kommer att lösa alla tänkbara problem, kanske är den nyckeln till världsfred och mat till alla? Fast det går ju inte, då kommer ju jorden att bli överbefolkad i ett nafs.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så där när du ska försöka spara in vikt :)
Då köper du låg vikt och inte funktion...

/Svanebo

Martin Wenhov sa...

TA 42/30 tillsammans med SRAM Red och X.0 Trigger har löst många av mina problem denna säsongen, men det är ju inte Shimano-växling vi pratar om utan känns mer som fungerande bonnmek.

Sen tror jag också på att XX löser alla våra problem och många andras också för den delen. Det gäller bara att öppna plånboken, för det kommer sökert att kosta...