fredag, juli 03, 2009

Dagsform

Fan, såg att dagsformen spelade min gode klubbkamrat Tom ett spratt idag. Han fick idag det tråkiga jobbet att svara på frågan: "Hur gick det?" En sådan enkel och oskyldig fråga som inte skulle kunna stöta någon i kanten, förutom en cyklist som inte fått det att stämma på tävling. Jag har själv bävat för den frågan vid flertal tillfällen i år. Att den kan vara så jobbig! Det jävliga är ju att de flesta som ställer frågan gör det av välmening, ändå är den jobbig att besvara. Sen känner i alla fall jag mig oftast skyldig att förklara vad som gick fel, varför jag släppte mm, vilket inte alltid är så lätt då det svaret är vad jag själv söker. Fram till för ca tre veckor sedan har det bara känts sådär att cykla, men nu är det en helt annan känsla i kroppen, det är roligt igen och jag känner mig stark. På Gottne kände jag mig stark på riktigt. Förhoppningsvis är jag ännu lite starkare om en och två veckor. Roligt ska det bli i alla fall.

Inga kommentarer: