tisdag, juli 28, 2009

4,1 km

Nu har jag snurrat stig, hela förmiddagen faktiskt. Hade det inte varit för en del granris hade jag nog snurrat än. Jävlar vad skoj! Jäätteskoj!! Den här slingan blir bra som fan, den är redan helt ok, med några nävar och lite verktyg så blir det ooootroligt bra. 140 höjdmeter är det just nu, men då saknas det 40 på ett ställe som behöver tillpassas för att fungera. Det optimala vore att hitta ännu en loop eller två. Jag har kikat på en, den som går upp på kalhygget skiers left på ängenbilden i förra inlägget. Skulle vara mumma att ge sig på att ordna en serpa där, gärna med en tillverkad utförslöpa med lite lekstuga. Fånigt detta, att jag inte fått tummen ur till det här tidigare...

Gjorde idag det märkligaste mötet någonsin på någon av mina cykelturer. I en av varvets två långa backar möter jag först en liten fjant till hund, givetvis bjäbbar eländet mot mig men viker genast ner sig när han märker att jag inte stannar även fast han står direkt i tangentens riktning. Därefter följer inom kort ett äldre par, en man som naturligtvis måste kommentera att jag cyklar, allt är alltså precis i sin ordning, förutom det att tanten är topless. Kommentarer överflödiga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också haka på! Nästa gång blir...? Imorrn?

/Svanebo

pjd.stenmark sa...

Kan du inte lägga ut en karta eller mer detaljerad beskrivning av sträckningen? Cyklar ofta runt i det området. Behöver du hjälp att fixa? SMTB som existerade för ett antal år sedan hade en markerad bana där. Den var skoj tills den regnade bort i skyfallet 2001.