söndag, juli 05, 2009

Polisanmälan

Ja satan... Cyklar vi på vägar skriker bilisterna på oss, cyklar på gator så gnäller fotgängare och cyklar vi på Södra så hotar tjockisar en med polisanmälan. Det är inte lätt... Jag och Andreas stannade för att fylla flaskorna i stugan vid Ängen. Ut kommer en man och sa att "Det är förbjudet att cykla här", bra tyckte vi och jag svarar sådär trött som man bara kan göra efter att ha cyklat fyra och en halv timme innhållandes spurter, trettiosekundare och precis avslutat en tjuga att " Vi tänker visst fortsätta att cykla på Södra", " Då gör vi en polisanmälan" säger mannen... Jaja, polisanmäl mig då för helvete! Det kan jag ta, jag tänker ändå fortsätta att cykla på Södra. Ger mig fan på att en sån Polisanmälan går igenom, men när jag Polisanmäler stölder, bedrägeriförsök mm, då händer inte ett skit. Jajemän fyfan vad jag är bitter, men det vore nåt att få böta under träning. Ja ibland så borde jag få böta under tävling när jag är tillräckligt kass men det är en annan femma, det kan jag också ta... Men hur i helvete kan någon vid sina sinnens fulla bruk hota med en anmälan för att två stycken människor vill träna på de fantastiska spår som finns på Södra, och som förmodligen vid tillfället befolkas av säkert 15 st motionärer på jag vet inte hur många mil... FAAAAN det finns barn som svälter, kvinnor som blir våldtagna och någon jävel anser att detta är ett problem!!??!!?

Min uppmaning till alla er som bor i Västernorrland med omnejd: CYKLA PÅ SÖDRA, FÖR HELVETE!

6 kommentarer:

Caroline sa...

Ja, det finns idioter!!!!!

Unknown sa...

Heja Sverige!
Personen som hotade sätter säker upp en handskriven lapp inom en snar framtid.

Hoppas ni kör så att det både skvätter och ryker!

Miike sa...

Från och med idag kör jag alla pass på södra, hoppas gubben kommer säga åt mig också!

Anonym sa...

Haha, jag hoppas att inte gubben träffar på dig Micke, tänk på hans barnbarn om han har några...

/Svanebo

Björn sa...

Pondus gubbar med stor mage, är de inte härliga. Tror det är en hel del mtb människor i sundsvall som har stött på denna trevliga gubbe.

Chanida sa...

Den där mannen måste ogilla folk mer än du Henke=) Tror det blir cykling på Södra imorrn, om man törs, haha..