torsdag, juli 30, 2009

Sundsvalls Finest



Nya uppdateringar. Tornado Tom tar inte helt oväntat Lillhällomstempot med 09.50.
Jag själv "sprätte" uppför Södra igår på 4.30, statyn till infarten till den stora Ängenparkeringen. Sen måste ju min nya slinga på LV5 vara med. 06.00 drog jag den längre och mer tekniska slingan igår. Den borde för övrigt gå att hitta nu snart då jag snurrat där några varv och igår fick jag hjälp av ett par uppsättningar hjul till. Lite svår att beskriva är den, men starten går direkt på spåret som går runt och upp på Södra. Alltså rulla rakt in ifrån parkeringen vid BoKlok sen efter hundra meter svänger den vänster in på en svängig stig tills den kommer på ytterligare ett elljusspår där går det höger mot en backe som svänger svagt höger, på toppen av den går en stig vänster, ta den tills du når stenhällen, håll där vänster ner i ett litet krux sen syns det vart den går, åk hela vägen ner mot en parkbänk gör en hundraåtti och tillbaka upp på banans svåraste parti, håll vänster parallellt med en avsats och upp på stenhällen igen, håll fortsatt vänster ut på elljusspåret, ta den gamla LV5banans långa nerför som uppför sen löser det sig...

3 kommentarer:

Tom sa...

Jag känner mig inte helt bekväm med Tornado-epitetet, kan vi inte nöja oss med Lätt sjöbris-Tom så länge och så får jag jobba mig uppåt mot Styv kuling?

Unknown sa...

Sjöbris-Tom känns väl sådär?

Tom sa...

Min namne i Belgien känner sig säkert inte helt bekväm med tornadon alla gånger han heller, vi får lära oss att leva med det helt enkelt.