torsdag, september 16, 2010

Val 2010


Herrejävlar vad jag flyttar utomlands och byter nationalitet om Mona Sahlin blir statsminister. Sitter och lyssnar till någon slags debatt på TV4. Det enda jag kan tänka på när jag ser henne är köksfläktsrökning och bag in box. Att de andra i den rödgröna ligan verkar ha laddat upp med starkare tabletter än Voltaren gör det hela inte ett dugg mindre obehagligt. När och hur fick Miljöpartiet luft i lungorna och VPK, när började deras röst att räknas? Jajävlar. Fast en kamrat till mig sa något klokt; om de rödgröna vinner då kan man blir arbetslös och ändå tjäna skapligt. Bara en sån sak. Proffs alltså. Slänger man bara ut TV'n och bara lyssnar på webradio från utlandet så borde det gå att överleva i fyra år.

Nu har jag inte sagt något elakt om den andra sidan. Men det är nog mest för att de inte fått säga nåt, än. Ibland är det bra att inte öppna munnen och bekräfta sin egen dumhet. Men moderaterna har ju helt klart snyggast logga:





1 kommentar:

Johan Mölleborn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.