torsdag, september 09, 2010

Sand bay

Jävlar vad jag kört räser-megane idag. Träsmak grande i gluteus, riktig segskalle med begynnande huvudvärk. Trodde att jag hade marginal i morse, var framme samma sekund som mötet skulle börja... Jävla skittrafik mellan Huddik och Söderhamn. Fan det kommer att bli en sådan befrielse att slippa åka igenom de där skitsamhällena när nya vägen är klar. Då ska jag göra comeback. När den är klar. Jag kommer att tjäna flera placeringar på tävlingarna tack vare den energibesparingen. Nettoresultatet av utebliven träning kommer inte att ha någon betydelse.

Just nu sitter jag mest och funderar på hur pass mycket en höstförkylning suger. Jag var lite orolig igår att jag skulle vara tvärsjuk idag och då tvingas skämma ut mig på mötet idag som den värsta smittohärd. Jag behövde inte oroa mig, min hann aldrig bryta ut och mina möteskamrater var bägge dyngförkylda, i alla fall den ena. Skönt att inte behöva oroa sig för en gång skull.

Så, sannolikheten att jag blir norrländsk mästare är än mindre än tidigare.



2 kommentarer:

Tom sa...

Om det är någonting vi är grymma på här uppe i Norrland så är det att baissa oss själva. Vi tränar knappt nånting, vi är sjuka nästan jämt och formen är alltid långt borta.

Miike sa...

Skönt att man lagt av så man slipper oroa sig för form o förkylningar