måndag, september 20, 2010

Sissy line

Jomen visst. Var och förhandsgranskade Höstrusket-banan. Till min fasa ser jag att de valt att inte använda mitt "drop"... Inte ok. Se så fint det är. Handskrapat av en nyligt knäskadad gamling. Till råga på allt så kan man ta en Sissy line 10 meter längre ner så att alla kan vara med... Annars är den kanon, banan. Den börjar bli uppåkt, så nu flyter den mycket bra. Men utan "droppet", eller roten så saknar den helt svårigheter. Alltså, Norbergs CX-bana från 2008 är mer komplicerad. Men det är en riktigt måbra-bana med sväng i sväng och berg och dalbana-känsla. Jag rullade några varv med ett heltaskigt knä, lätta växlar och låg fart. Inget utmanande och så men det där på bilden åkte med.

4 kommentarer:

Samuel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Samuel sa...

Kanske kan åka med en arm då;-)

Anonym sa...

Japp banan är superskön, ska bli skoj att se hur den funkar på tävling! Jag hittade dock inte droppet igår när vi körde banan, vart ligger den?

Unknown sa...

Den ligger i slutet av banan innan varvning. Men alla har kört en väg som inte har med det så då ser du det aldrig. Den ligger på toppen av den sista skarpa backen innan varvning, snett till höger. Stort träd, rot och utför.