söndag, september 12, 2010

Systemfel


Efter gårdagens lättrull på LV5 banorna så kände jag ett begynnande hackande i höger knä. Senare på dagen fick jag till en riktig praktlåsning med tillhörande impuls till hjärnan innehållande information om att benet lossnade, eller värre. Helvete vad det gjorde ont. Sen dess har denna fina upplevelse återkommit med lite lagom jämna men sporadiska tillfällen. Det är väldigt spännande att röra sig till fots just nu, när det smäller är det så att det svartnar. Mycket trevligt. En krydda till vardagens jämna lunk med andra ord. Vad det är vet jag ej, det borde inte vara menisk, men allt tyder på det. Men varför i hela helvete skulle den lossna just nu efter några dagars stillasittande? Jag gjorde absolut inget konstigt igår och har inte stått på öronen den sista tiden. Kanske har jag utvecklat en ledallergi på 26"? Ja, det är litet drygt. Det blir drygt om det är menisk med operation, rehab och annat skit. Jag vill ju kunna springa nu och åka skidor i vinter. Försökte dränka mina sorger i alkohol under gårdagskvällen, men en 33cl folköl hjälper föga. Inte för att starkare saker hjälper mer men ni förstår...

Jag har fått vara med och bestämma en del av höstrusket banan, den blir ooootroligt rolig! Minst i klass med berg och dalbanan i Mjölby. Bor ni i närheten är det obligatoriskt närvaro. Men närheten menar jag allt inom 35 mils radie...

Vad ni ser här, eller inte är ett rotdrop. Man made av undertecknad... Du ska sedan vänster.

5 kommentarer:

olmarkus sa...

Grymt kul med nya banor i Sundsvall! Säg till om du behöver hjälp med banbygget, t.ex. med att ersätta frigolitbron över bäcken.

Samuel sa...

Är fan på gnällen att jag får komma då;-)

Unknown sa...

Ingen kommer att ha något emot ifall frigolitbron en dag hel plötsligt är en riktig i trä.

S, det finns ingen anledning till att inte komma!

Anonym sa...

tjenna!
Är denna bana uppmärkt?
var startar man o hur går sträckningen?

/JRGN

Unknown sa...

Nej tror inte att de är uppmärkta än med det lär ju dyka upp snart. Tror att det finns en garmin-plot på sundsvallscyklisterna.se under Höstrusket.