fredag, augusti 21, 2009

Sömn

Känns lite sjukt att gnälla över att jag är trött. I alla fall när jag läser Toms blogg. Men jag kan inte hjälpa det. Jag har varit livlös den här veckan. Somnat framför datorn på jobbet, vilket aldrig har hänt tidigare, somnar sen efter middagen och vaknar lagom tills det är dags att sova igen. Tror inte att det enbart är Cykelvasan som gjort mig såhär trött. Kanske var tur ändå att jag inte kunde vara med på Timrå GP, då kanske graven blivit djup. Imorgon är det Sundsvall Classic. Sundsvall Classic... Sundsvall Classic! Sundsvall Classic? Vad blir sträckan nu igen, ca 10 mil? För omväxlings skull verkar det ska regna i samband med landsvägstävling, en ny företeelse i sommar. Kan bli fränt, kanske till och med bra. Arrangören har tagit sitt förnuft till fånga och skippat Birsta-delen. Arrangören säger jag... Min klubb är ju med-arrangör. Jaja.

Om en vecka är det årets viktigaste tävling; Finnmarksturen. Säga vad man vill, men där har vi anmälda alla chanser i världen att bli trötta på riktigt. Det är en utmaning att åka Finnmarken, ingen lek, inget man gör hur som helst. Om det nu var Vasan som knäckte mig så pass att jag inte kunnat vara vaken på en vecka så lär jag inte leva nästa vecka.

Ska jag åka FS resten av säsongen?

Råkade provrulla Andreas Innolite-hjul i söndags. Skulle nog inte gjort det. En elak liten röst i mitt huvud säger: "KÖÖÖÖÖÖP"... Om nu bara de dära SUN-hjulen kunde ta och komma någon gång så är ett par SLR till salu.

Inga kommentarer: