söndag, augusti 23, 2009

Landsvägstävling = regn

Sundsvall Classic. Vi får väl se om det blir nåt. Jag gillade starten, Masterbilen gjorde allt den kunde för att skaka av oss. När det var klart så var vi sju man kvar. Bra start på en landsvägstävling, nästan mtb-klass. Hade inga förhoppningar på att jag skulle må bra av tävlingen, benen rullade ändå på fint och jag kände mig med i matchen. I Matfors började både huvudet och magen värka igen, så jag cyklade hem. Kände efter fredagens lättare skrubbövning att energinnivån i kroppen är under all kritik och tänkte att det är bättre att komma upp i nivå till Finnmarken, vilken jag håller litet högre än SC. Tror det var ett bra beslut med tanke på hur sliten jag var efteråt ändå igår. Fattar inte hur jag kan bli så jävla justerad av lite magproblem. Fast det är klart magen är ju en rätt stor del av systemet...

Min giant tcr advanced tål inte vatten. När jag släpat mig hem och skulle bära upp cykeln så tyckte jag att de 7,9 kilona vägde väldigt mycket. Så jag vände upp och ner på den... Det rymdes några dl vatten i den ramen tydligen. Får gå loss med en borr under vevlagret för sådär kan det inte fortsätta. Eller så får den bara tjänstgöra som solskenscykel. Annars är den grym, SnikRabon. 105 duger gott åt mig och med ett par finhjul på den där så kan den nog tjänstgöra ett tag till. Inte för att jag har några större problem med RS20-hjulen men högprofil är ju fint.

Förresten köp min Garmin 405 HR för 2500 kr. Pengarna kommer att gå till välgörande ändamål; nya prylar till mig.

3 kommentarer:

Mr Sunshine CH sa...

Vi byter Garmin mot en hög med VDO =0 ??

Såg dig rulla i Matfors...då jag var på fotbollsmatch. "Cheesas...Killen kör ju åt fel håll"
Du är helt rätt ute...landsvägsåka gör man när det är SOL.

Nicke sa...

byta ut mot nytt? köp suunto, dom kör med firstbeat :) där ser du allt, %av Vo2max, återhämning, rubbet..

Unknown sa...

Sånt som inte innehåller en GPS gör sig inte besvär.