måndag, augusti 10, 2009

Berg


Har tillbringat en riktig superhelg i Vålådalen. Helt galet bra, avslutades med en topptur på Skutan. Cyklade litet, tittade på när Andreas vann Vertex, Bodil klev in på en tredjeplats på den kortare varianten. Vädret var inte så illa det heller, lagom. Perfekt för en som inte tävlar. Vilket också var grymt skönt. Att få sitta kvar efter frukosten, sakteliga smuttandes på en kopp när de andra laddade inför tävling renderade mer avkoppling än alla fyra veckor semester tillsammans.

Jo, en liten notis till alla ni som läser det här och blev trötta av Vertex, han som vann spårade uppför Åreskutan dagen efter... Fyfan.

Jajävlar, utsikten var iaf hygglig.
Bodil jobbar med att bota sin höjdskräck.
Jämtlands bästa Singletrack stod det skrivet om Blanktjärnsturen i den allt för påkostade reklamtidingen om Åre. Det läste jag EFTER att jag cyklat klart på lördagen. Så jag fick panikcykla lite på söndagen när mina kamrater städade ur stugan... Jo, det kan nog stämma det som stod skrivet, 6 km av skäggigt hånflin blev resultatet av turen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Knix skulle jag säga istället för berg.

/S som i superseg