söndag, augusti 02, 2009

Old School

Idag körde vi något så enkelt som ett landsvägspass, utan rysk, tjugor, spurter eller liknande. Eller vi och vi, Micke körde en gigantisk tiominuters rysk i ett försök att köra ikapp den lastbil som sånär tog livet av honom. Mycket, mycket klokt av den chauffören att inte frestas till att stanna och käfta mot den jagande gröne cyklisten. Det hade nog varit det sista han gjort. Tur att radiokommunikation inte är förbjudet för när vi kommit hem till Andreas så överhörde jag att Bodil var i full fart med att städa hemma, så jag taktikskarvade en timme... När jag sedan anlände till hemmet var allt klart. Rutin kommer med åren sägs det. Nu har jag dock lite jobb att göra för att återerövra de pluspoäng som försvann i och med den, i mitt tycke, smidiga handlingen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Livet består av att samla poäng :o)
Lycka till!