tisdag, augusti 04, 2009

Pedaler

Jag hatar pedaler.

Äggvisparna är ju finfint lätta, japp. Lagringen är kanske inte den bästa, inte ur ett hålla-länge-perspektiv. Känslan av att stå på ett par äggvispar är... ja vafan tror du... Jag gillar inte den känslan riktigt. Gillar heller inte att leta efter dem med foten. Vet inte riktigt vad jag gillar med dem förutom vikten. Jo, kanske bredden, jag gillar breda pedaler.

XTR-pedalerna är något att hålla i när det blåser hårt. Odödliga, snygga, fin plattform att stå på, odödliga, japanska, löser inte ur om du ställer pedalens undersida på en sten, odödliga. Trodde jag... Nu när jag lackat ur fullständigt på pedalerna jag nämnde ovan så monterade jag precis på mina old trusty... Men hela handen blev alldeles svart, lagringen går raspigt och jag vetifan vad som tagit åt dem. Någon tätning verkar ha sagt upp sig, jag blir så trött. Varför kan inte skiten bara hålla? Undra vart fan jag lagt mina 737or? De höll ihop även fast de tappat alla skruvar... Nä nu låter jag som ägarna till gamla Volvo 240 när de slår sig för bröstet och frågar varför ingen tillverkar sådana bilar nu... Men allvarligt? Vi har, iaf enligt det där fyrtioårskalaset, flugit till månen, men att bygga pedaler det går fan inte. Eller ja, det är fler saker som verkar vara jääävligt svåra att få att funka inom cykelbranschen... Fattar det inte. Sakerna kostar ofta närmare flera miljarder och så håller de inte alls. Magiskt nästan.

Fick idag en leverans från 3T, fiiin sadelstolpe. Gillar skarpt det som står skrivet längst ner på kolfiberröret: Made in Taiwan, Italian design. Det var då en jävla tur. Att skiten inte var tillverkad i Italien alltså.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kvalitetsproblem? Inte kan det hända cykelvärlden :)

/Svanebo

Anonym sa...

Inte bara kvalitetsproblem existerar utan även leveransproblem.......
//S

Anonym sa...

Det var något nått... Leveransproblem? Vad är det? Jag har väntat på en gaffel nu sedan april...så leveransproblem, nejdå, bara lite förseningar!

/Svanebo