torsdag, augusti 27, 2009

Ladda

Ja, det gick ut på jobbmejlen att vi inte får spara så mycket semester och så i år. Vad bättre kan då ett par lediga ladd-dagar innan Finnmarksturen vara? Jo, jag har tagit ledigt. För en tävling. Eller kanske så är det bara skönt att vara ledig. Helgen går ju liksom bort ledighetsmässigt. Fyra timmar bil ena dagen, dag två 4 timmar, styvt, cykel och så fyra timmar bil igen. Det är ledighet det! Jaja den ena dagen är en fredag och den andra en lördag. På söndag förutspår jag mig själv vara mer död än levande. Finnmarksturer brukar ha den inverkan på mig. Förutspå även nästa vecka i zombieland, har förvarna min ena chef. Jag tar inget ansvar för mig själv nästa vecka. Allt jag säger kan tas med en nypa (skottkärra?) salt. Allt är alltså som vanligt.

Nu har jag genomfört någon slags preparation inför stundande prövning. Förra veckan blev ju ankskit träningsmässigt. Likaså helgen. Den här veckan har jag utövat vissa S/M-lekar med mig själv och Monarken. Alltså igår och idag. På måndagen kom jag på Andreas med att tjuvträna när han kom på mig att i all hemlighet Ryskträna. Ryskträna förresten låter illa nu med all deras doping. Men fan, inte vårat fel att de uppkallat ett helt land efter vår Sundsvalliska träningsform. Imorgon ska jag smygtröskla, om nu inte något virus tar min kropp i besittning. Men jag kände inte för att fega mig in i Finnmarksturen. Hellre sjuk än oändligt dåliga ben.

2 kommentarer:

Miike sa...

Nu har du en pyramid över sängen så blir du knappast sjuk!!!

Unknown sa...

Så sant. Bodil blev frisk genast! Ska beställa en pyramid till jobbet också.