söndag, maj 10, 2009

RED


Nää inte SRAM. Nu verkar det som kapitlet med en röd anthem tar slut snart, för min del. En ny ägare med något mer lämplig kroppslängd ska få den äran att föra stafettpinnen vidare. Så nu sitter jag med en komplett XTR-grupp över också. Undra just vad jag ska göra med den? Nåt skoj ska jag väl kunna hitta på... Vill någon köpa nåt så är det bara att hojta.

Det har annars varit en ganska så avslappnad helg. Har sluppit att träna med andra, vilket är skönt. Då slipper jag slita för att inte bli avhängd. Har ännu inte riktigt lyckats med att bli avhängd av mig själv, men det kommer väl det med. Stapplade lite nu på kvällen, ja sprang alltså, stapla är den enda korrekta beskrivningen av mitt löpsteg efter flera timmar cykeldistans plus Rysk. Men fan, förutom en mage som inte fungerade så gick det väl halvskapligt.
Under det längre av de två passen idag så kom jag ikapp ett par äldre damer. Vis av tidigare misstag så ropar jag ett artigt "ursäkta" i god tid innan "impact" varpå kärringarna hoppar 2.34 jämfota och landar någonstans utanför länsgränsen. "VAD RÄDD JAG BLEV!!" Jag förstår inte vad som är så fruktansvärt med ett "ursäkta"? Alternativet hade varit att jag ljudlöst smitit förbi dem i 30 km/h. Då hade de blivit rädda, på riktigt. Förmodligen hade jag då hamnat på förstasidan i ST som "Cyklist dödar två" med fortsättning hos Aftonbladet men kanske någon flådig löpsedel som "Karamellkungen dödar"... Svårt läge alltså, ber jag om ursäkt blir folk elaka, gör jag de inte blir elaka för att jag skräms och borde be om ursäkt. Nää fan ska flytta till Loning igen, där kan jag cykla i måååånga lååååånga timmar utan att behöva be om ursäkt.

Inga kommentarer: