fredag, maj 08, 2009

Mental Soppatorsk

Så var det dags för en rejäl svacka. Helvetes jävlar alltså. Var nästan så att jag la av igår men ett besök på biografen med Sundsvalls temporaket rätade upp den nästan kantrade skutan. Bestämde mig för att dubbelvila, det har jag inte gjort på ett tag har jag för mig. Kan ju vara fint att vila någon gång också. En favorit i repris blev det ikväll; fredagsfika. Det var fan inte heller igår, men mycket lägligt då jag varken tränade eller var på rull i Sverige just idag.

Nu ska man inte dricka sportdryck efter träning heller. Äta kolisar efter träning har jag blivit itutad sedan barnsben att göra. Sabbar alltså träningseffekten. Vad kommer härnäst då? Snart säger väl någon att mättat fett är bra som satan också...

En sak som slog mig nu när jag gick igenom staden och passerade bokhandelns fönster; det är ganska många som tjänar pengar på att vi ska läsa en massa om kost och sånt... Det gäller att de breakar newsen lagom snabbt så att det lönar sig att skriva många olika böcker om varje enskilds sak.

2 kommentarer:

Caroline sa...

För motionärer står det i artikeln....dessutom har journalisterna generaliserat...as usual. Ingen träningseeffekt om man äter kolisar efter? Hmmmm.....Nja....

Frank Nilsson sa...

Mättat fett är livsviktigt.
Det är omega6-fettet som ni får för mycket av (finns mycket i oljor, margariner och kolhydratmat).
Margarin är den främsta hjärtdödaren.