måndag, maj 04, 2009

Lance was here

Ganska spännande fakta som kom fram under förra helgens distansande, det att Lance startat på Sundsvalls torg och dunkat tempo ut mot 86an, dvs mot mina hemtrakter. Har inte bestämt mig för om detta är större än det faktum att Kent's Hagnesta Hill är fotad ovanför Loning...

Jag är grymt besviken på denna måndag. Har inte alls lidit så mycket som jag trott, faktiskt har det varit en ganska så positiv dag. Det är illa, det är ju för fan måndag!? Måndagen efter en mängd timmar!? Äh. Läste av klockan idag, tusingarna gick snabbare, snittade 3.33, 3.28, 3.24, 3.21. Det är fan helt ok då senast jag sprang löpintervaller var i... oktober. Signade upp mig på en sträcka @ Indalsledenloppet. Ska nog springa Sunnås - Indal, vilket alltså betyder att jag springer förbi "hemma", springa på Lance's och Kent's väg och går i mål vid Stige skola. Där gick jag 1-6. Det kommer att bli en nostalgisk overload som heter duga!

Skrev till Northstream idag att jag skulle sätta mig i skrubben och leta reda på botten då jag kände mig för pigg. Skäms att säga att jag faktiskt tänker ge fan i att leta reda på den där bottnen idag.

4 kommentarer:

robert sa...

1990 var året Lance Armstrong var med i Postgirot Open, Sundsvallscyklsiterna arangerade en tempoetapp med start och mål på Stora torget. Banans stäckning var Storgatan ut mot Bergsåker riksväg 86 med vändpukt i Silje. Lance A var med i USAs landslag och han var i slutet på tonåren. Segrare på etappen var en ryss som heter Dmitrij Zjdanov, han vann även samanlagt. Tvåa på etappen var en svensk tempokanon Jan Karlsson.

Nordström sa...

Extremt coolt! 86:an har fått en ny innebörd!

Tom sa...

Sjukt läckert! 86:an är super!

Spring-Therese sa...

Respekt åt löptempot!
T