söndag, september 30, 2007

Inställning


Fan. Jag hatar måndagar. Bara däför brukar jag gnälla på fredagar att det är två jävla dagar tills jag får jobba igen. Vet inte vad mina kollegor säger om det. De verkar inte bry sig längre, så jag fortsätter med: äntligen är det måndag! Till alla jag möter på måndagmorgon. Det brukar utdelas lustiga blickar och suckande kommentarer. Men jag menar det. Om man hela tiden gnäller över det jävliga här i livet inte fan blir det roligare att leva för det. Jag har tänkt mig att om jag hela tiden säger att sånt jag ogillar är sånt jag gillar så kanske min hjärna ändrar sig och det till slut blir roligt att göra sånt jag inte gillar... Men jag kommer aldrig att gilla IKEA en löningshelg, för jag hatar trots allt människor och av dem finns det alldeles för många på denna gudsförgätna plats.
Idag var det ett filpaket ute, vi såg inte ens kyrktornet från vardagsrumsfönstret och den byggnaden utgör en ganska så stor del av vår utsikt. Så jag körde igenom mitt spinningpass och sålde en framgaffel istället. Det blev hektiskt, 16 min över 90% på 45 min och en ny förhoppningsvis lycklig ägare av min föredetta FOX-gaffel. Nu har jag ångest, varför sälja den? Äh vafan imorrn ska jag köpa en Magura Durin så det ordnar nog sig. Lustigt det här med att sälja prylar. Har båda mina cyklar ute, inte ett ljud. Lägger ut gaffeln och samma dag svara sex personer... Ingen som vill köpa en skitlätt kolfibercykel till mindre än halva nypriset!? Idioter...
Nu ska jag ut och löpa så jag kommer över timmen i träningstid idag!

1 kommentar:

Tom sa...

Jag jobbar stenhårt på att försöka gilla IKEA nu för tiden. Igår åkte jag och frugan dit bara för skojs skull! Har du hört nåt värre? Men det funkar faktiskt. I flyttider har jag inget val.