lördag, september 01, 2007

Ett sista försök

Ja, fan det känns ganska bra nu. Har precis druckit en (två..) koppar kaffe och lyssnar på en gammal Black Sabbath. Nästa år blir mitt sista som tävlingsaktiv wannabee. Jag ska göra ett försök att klämma in mig topp tio på ett långlopp. Sen får det vara bra. Då har jag avslutat kapitlet cykel som jag påbörjade under Sverige Cupen 1993 i Härnösand. Nu är jag inte ung och lovande längre utan gammal och rutinerad. Första delen av kapitlet fick en onödig paus där efter Idrottspluton då jag blev tvungen att lägga av efter att kroppen sa ifrån, tänk om jag vetat om 4x4 då. En svensk hyfsat begåvad skidåkare som jag låg inne med (utan att någonsin träffa...) sa till min kapten att "sådär mycket kan man inte träna..." efter att ha läst min träningsdagbok, nä det var sant. Tre intervallpass om dagen gräver garanterat ens grav om man inte planerar in lite vila. Tyvärr gjorde han samma misstag ju efter att en spanjor åkte ifrån honom. Fast jag tror, med nyligt framkomna fakta, att det var Micke H som knäckte honom långt tidigare. Det där påtvingade uppehållet har varit mer problematiskt än vad många tror. Jag fick liksom inte avsluta på eget initiativ. Det har nog återspeglats i saker jag gjort, eller för den delen inte gjort, har haft lite svårt att göra saker och ting fullt ut. Nu börjar det kännas som om jag gett mig själv en ärlig chans att göra det bästa av de förutsättningar jag har och på så sätt kommer kunna avsluta på mitt eget sätt. Djupt? Nä, inte då, det är bara så det är. Är man fokuserad på en sak bör man slutföra, annars har man ju det där icke avslutade spåret som gnager bak i huvudet. Fan. Idag är det tävling på Södra. Tyvärr lär ingen komma då alla vi aktiva är icke cykelföra just nu. Fan. Men jag skulle bli mycket glad om det kom någon. För det är ju roligt att cykla, det vore ju roligt om fler får möjligheten att uppleva allt positivt som cyklingen medför.

Btw... Berners lyckades få till min bil... Trots att de missade beställa hem grejer i tid och att förboka en hyrbil till mig. Men det löste sig till slut, det tog bara tre dagar att byta EN givare. Undra hur lång tid ett stort ingrepp tar?? Tur att de betalade min hyrbil med soppa och allt. Nää det blir nog fan ingen diesel, jag var ute och busade med viten igår. 99 oktan är facit!

2 kommentarer:

Tom sa...

Kloka ord från Compositemannen, eller som Maximus Aelius (Gladiator) sa på Kanal 5 igår:
- "What we do in life echoes in eternity!"

Anonym sa...

"För det är ju roligt att cykla, det vore ju roligt om fler får möjligheten att uppleva allt positivt som cyklingen medför."
Om man som oinsatt och utomstående läser våra bloggar kan man dock få intrycket av att "ångest är vår arvedel" :)
Kämpa på bara Henrik, många idrottsmän har sin bästa säsong när de bestämt sig för att det är den sista.