tisdag, september 11, 2007

Jamenvafan!?

SÅDÄRJA! Första gubbjoggen avklarad. Så då är man gubbe på riktigt! Det är lika bra det. Att erkänna det för sig själv. Gubbjogg är för den oinvigde ett löppass som utförs tillsammans med likasinnade, jämn(h)åriga (mentalt eller rent fysiskt) under ordnade oordnade former. Målet brukar vara "snackfart" men slutar inte alltför sällan med "mätning". Ja, det är ganska roligt, när det blir ett gäng. Ikväll var jag ett jäkla gäng, såpass många att jag cyklade istället... Ja, jag börjar se en röd tråd nu... Jag försökte få igång onsdagscykling i somras, en samlingsdag för likasinnade. Hrmm det blev bara jag som samlades... Nu verkar det bli nästan lika bra uppslutning. Träningskompisar är för veklingar och fjollor. Jag hatar ändå människor så vafan...

Igår körde jag spinning. Pulseländet letade sig upp till 194 och jag som trodde att mitt max var 193! Inte illa va? Mina motionärer (de nya) såg liite förvånade ut över att deras spinningledare höll på att duka under mitt framför deras ögon... Men vafan, det bjuder jag på, det var lite svårt att prata där över 190...

4 kommentarer:

Nordström sa...

Överhettningseffekten är intressant... Ja fan cykla tillsammans i S-vall verkar inte direkt finnas i ordlistan!

Unknown sa...

Mmm överhettning är kanon! Bara pulsen är hög så är jag nöjd, varför och hur är skitsamma. Nu är det optimalt, precis varit sjuk plus en varm spinninglokal...

Anonym sa...

Rätt Nordström, skall man träna tillsammans med någon här är det nog spinning som gäller.

Miike sa...

Träna tillsammans kan inte var nyttigt! ensam är stark