söndag, september 23, 2007

Norrlands Guld


Fan, norrland är bra. Riktigt bra. Satan vad vacker det kan vara ibland. Jag och Brinken körde en sväng som han surrat om sedan mitten på juli. Den skulle vara sååå bra. Den var sååå bra. Riktigt fin faktiskt, tänk att jag aldrig cyklat den tidigare. Riktigt fina stigar blandat med lite grisigare men ändå fullt cyklingsbara, lite drygt 60 km blev det, en liten förlängning så är det ett Långlopp med över tusen höjdmeter. Såå nu har vi tre fina loopar. En till och det blir ett Tour de Medelpad.
Fan, Brinken har blivit snabb utför. Helvete, rena rama DH-killen. Satan. Fick offra mig för att hänga på. Jobbigt. Men kul. Hela dagen har varit ett enda stort inferno av sol och höstfärger. Nästan så att det kan rubba mitt norrländska vemod, men bara nästan. Nu är det ju måndag i morrn, det är bra för då får man veta att man lever igen. Skönt. Hatar att vara ledig, alldeles för lätt och för lite motstånd. Det ska gå tungt för helvete!

6 kommentarer:

Tom sa...

Frågan alla ställer sig är: Var är Brinkens blogg?

Unknown sa...

Han hatar bloggar.

TomasK sa...

Inte för att vara taskig men det är väl egentligen ingen merit att köra ifrån dig utför? hehe

Nämen med Anthem är alla snabba!
Speciellt dom som har Fox-gafflar

Unknown sa...

Hahahahaa näää det är sant... Jag är ingen raket utför... Men vänta du bara!

Unknown sa...

Btw Fox är överskattat... Jag kör med REBA. Du vet väl att jag har en Fox som ligger och skräpar...

Nordström sa...

Fan vad jag är avis på er mtb:are...