torsdag, september 20, 2007

Träning utan puls

Jag haaaaaaaatar pulsband. Det är fanimej den sämsta uppfinningen som n å g o n s i n uppfunnits. Har enda sen de började användas stört mig på att; antingen så sitter det för hårt, och jag får svårt att andas eller så åker skiten ner och hamnar på magen. I magen sitter inte hjärtat vad jag vet. Det är ju så jävla kasst att de inte kan lägga in ett mer friktionigt material i bandet som suger fast i huden. Jag menar hur jävla svårt kan det vara?? Lite gummi bara, allt som behövs ju. Polar! Skicka checken och tjäna mer pengar på er jävla skitprodukt! I samma veva kan ni skippa den där IR porten som inte hänger med om klockeländet är mer än halvfullt. Nu har jag en hel sommars data som är värdelöst pga att jag en gång översteg den magiska gränsen för att kunna överföra data, så nu skriker skiten att "Full", jorå fullt hus. Sen att jag är för lat för att tömma klockan på data är en annan sak...

Det fina med hösten är att man får cykla som man vill. Ingen tävling att ta hänsyn till, man kan damma på det som går, bara för att det är kul att spruta grus eller skrämma slag på nån gammal kärring som är ute och går. Skitkul helt enkelt. Inte behöver man ha pulsbandet på heller. Härligt! Det känns som jag syndar varenda gång jag cyklar utan, nästan så att inte träningen gills liksom. Det tar inte utan pulsband. Idag tog det fan inte alls. Tror inte jag varit så bra som jag var idag på hela säsongen. Fan, jag åkte uppför liftgatan i Sidsjön som om den var platt. Kunde nästan göra en Nordströmökning uppför EKG-backen, bara nästan men det är gott nog. Fan. Bytte styrstam på advancen, satan, det blev bättre. Kort är bra. Räknade lite på hur mycket det kostar att spara ett halvr kilo på cykeln... Det är billigare att svälta... Men viktiminskning på cykeln kommer nog även att leda till svält, vilket är vad jag skulle kalla samordningsfördelar...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tummen mot halsen är efiktivt och ekonomskt.

Nordström sa...

Ahh... Stora kakan uppför EKG... Du väcker minnen till liv Henrik... Minnen som gör det enkelt att välja sport. Du har rätt om hösten, aldrig känns det så bra att träna som då!

Miike sa...

Det finns Suunto!! KÖP..

polar suger

TomasK sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
TomasK sa...

Träna utan pulsklocka, man blir ändå bara deprimerad...
Nu har jag också skaffat en blogg!

Anonym sa...

Hemligheten med polars pulsband är att dricka många öl. Då kan inte pulsbandet glida ner. Nästa gång ni dricker rödvin, ta varannan öl istället så blir det bättre ;)