torsdag, mars 18, 2010

Skrubbslakt

Träffade grannen idag. Han frågade om jag hade obalans i cykeln, han och frugan kände att det vibrerade i soffan när jag körde mina 30s... Det är bra. Det ska kännas. Då har jag kommit långt om mitt arbete räcker för att sätta saker i rörelse en våning bort. Jag har försökt att dämpa bort lite mer nu, körde några ikväll igen så jag får väl höra med honom hur det blev. Fast han var ändå rätt positiv, de hade tänkt köpa en massagefåtölj och det slipper de ju nu, ett par, tre kvällar i veckan. It's on the house liksom...

Jag befinner mig annars i ett slags chocktillstånd. Fick en fråga av en klubbkamrat om vi skulle ut och nöta väg i helgen. Alltså vinterväg. Klubbkamraten, jag nämner inga namn, har annars deklarerat att cykling inte bedrivs under vintertid, om än alls. Det återstår att se om det var ett skämt eller ej.

Träningen då? Javafan. Ska inte klaga, tror jag. Dagens ritual belönades med utökad tid på tröskel till 15 + 5 min. Varför vet jag inte, borde ha kört hela tjugan men får väl erkänna att det var lite surt kanske. Sen körde jag 5st 30s på bra varvtal och "härlig" känsla. Nu vill jag att våghelvetet ska visa mindre än tidigare imorgon men det kan jag nog fetglömma med tanke på all buffémat jag ätit den senaste veckan. Hittade en restaurang som serverar GI idag, dvs ingen pasta/potatis/ris osv till. Fint. Kompenserade med pasta/bulgur/potatis och bröd ifrån den kalla buffén...

4 kommentarer:

Robert sa...

Så MH är sugen på ett riktigt träningspass.

Tom sa...

Jag hörde rykten om att han jobbpendlar på cykel nu också. Världen är uppochned.

Nordström sa...

Till och med lilla jag som inte vintercyklat senaste två åren har pumpat och fixat till vinterhojen för ett pass i helgen!

Unknown sa...

Ja det är fan illa, var är världen på väg??