söndag, mars 14, 2010

Repris

Jag hade exakt samma snittpuls och distans på både gårdagens och dagens pass. Lite fränt ändå med tanke på att jag körde två helt olika rundor. Så, nu har jag en hygglig 6-timmarsrunda till sommarens toppning. Det finns på denna långrunda goda möjligheter till fika med havsutsikt, vid flertalet tillfällen, så hungerhammaren borde kunna hållas stången, kanske.
Var gravt omotiverad innan start idag, lite sådär att Biggest Loser på Kanal 5 kändes GRYMT intressant och spännande, helst de pianoackompanjerade snyftsekvenserna och väl räckte som anledning till att inte sticka ut. Lite som en OS-femmil eller så. Men jag lyckades slita mig och ge mig ut på asfalten. Hade preppat en pannkaka med honung som färdkost, planen var att köpa en kaffe någonstans och njuta i solen men det sket sig. Åt den när jag kom hem istället, en helt igenom fantastisk njutning att få äta en kroppsvarm dagsgammal pannkaka med för mycket honung på, jag är tämligen lättroad... Helvete vad bra jag är förresten när jag får cykla i min ensamhet utan andra som referenser. Idag hade jag lätt vunnit ett par tre SM-guld, XC, LL och kanske Tempo.

Inga kommentarer: