torsdag, mars 25, 2010

70g

Fan, mina gamla vevar är 70g lättare än XX. Sådärja. Hade kunnat spara in några gram och tusenlappar där genom att ge fan i att köpa... Kassetterna är fina i alla fall, nu har jag så pass många hemma att jag lär hinna tappa bort någon av dem innan de ens är använda. Har gått loss nu med beställningar och för första gången gett mig på en sånt där tyskt vajerhölje. Beställde faktiskt vita men de var slut så det fick bli blå. Hoppas nu de matchar nyansen hyfsat i ramen. Jag ämnar budgetlätta min Anthem X, 1x10 med Race Face vevparti och lätt singelkaka med tillhörande styrare. Fan. Antingen så får jag träna på att hålla hög kadens, eller låg. Men jag tvivlar på att större framklinga än 40 kommer att få plats så det kanske är bra att jag når 200 på 30-sekundersintervallerna. Mer effektiv lättning hade givetvis varit ett par Innolite tub-hjul... Men jag tror de "gamla" FRM-fälgarna får duga, de har ju inte hunnit rulla så många meter ännu. Undra vad eländet kommer att väga? 9,5 kg gissar jag på.

2 kommentarer:

Nordström sa...

Det där låter som något som råder bot på betongskallar!

Unknown sa...

Haha ja, prylarna i alla fall...