lördag, mars 13, 2010

Kaffetur

Hade bestämt mig för fyra timmar i solen idag. Hade en liten fundering på min framgaffel som inte höll luft utan sjönk ihop på förra passet så jag tänkte åtgärda det med en gaffelpump. Det gick inte alls. När jag försökte pumpa så åkte all luft ur gaffeln. En något tråkig tillställning kl 0800 att inte ens komma iväg, så jag chansade och tänkte att jag får väl träna aero idag. Det gick inte, den säckade ju givetvis ihop såpass att skärmen tog i, vilket var tur visar det sig. När jag svärandes för mig själv rycker lite i framhjulet lossnar höger gaffelben ur kronan... Ajaj. Förra passet med den gaffeln saftade jag på så gott jag kunde utför... Lite lätt skakis går jag hem, tänker vila och kaffe idag, men passar ändå på att byta gaffel. Bytet gick så pass fort att jag ändå kom iväg vid nio-snåret och fick ta kaffet efter ett par timmar istället. Nu har jag en SID WC på min vintercykel vilket känns rätt och ganska så lagom.

Fem-milen var slitsam för en nydistansad motionär. Pulsen rusade på slutet så pass att jag började fundera på om jag var med. Northug är min hjälte, snacka om att leverera, och sen göra det.

Inga kommentarer: