onsdag, oktober 29, 2008

Snööö, äntligen


Nu ni! Nu snöar det i Sundsvall. Äntligen kan man säga. Eller nåt. En nackdel är att min bil är skodd med halvslitna sommardäck, det kan försvåra vissa transporter. Att ta sig fram är inga problem, svänga och bromsa däremot... Som av en händelse bytte jag min "desktop" idag till en Åre-bild från i fjol. Jag gillar snö, när det är snö på riktigt alltså.
Jag är bra sugen på att klämma lagg faktiskt, ska försöka mig på att åka en massa mil och någon motionstävling har jag tänkt. Skejtvasan, kanske. Micke yrar om skidalpinism, ser fränt ut, säkert jobbigt och lite småfarligt = bra. Det är faktiskt något jag har varit sugen på ganska länge så kanske det finns nån nybörjarklass för en gammal gubbe. Jo just, jag fyller trettio år rätt snart nu. Typ 10e november, den 15e drar vi till Thailand för att fira. Det ska tydligen vara nåt speciellt med att fylla tretti, riktigt vad vet jag inte. När mina föräldrar fyllde femtio, det var speciellt. Då har man något att fira eftersom man då förhoppningsvis har hunnit att vara med om en del saker och kanske åstadkommit nåt. Vid tretti har i alla fall jag bara börjat, fan det är ju nu det händer. Inte fan firar man väl efter starten på en tävling??

1 kommentar:

Nordström sa...

Hm... Om livet är en tävlig så hoppas jag det dröjer innan vi firar "målgång"...