tisdag, oktober 07, 2008

Helkass diskriminering

Ja, det skulle vara skoj att skriva nåt positivt. Eller, jo det att Schumacher åkte dit för doping var ju bra, skönt att slippa se han. Han är världens näst fulaste cyklist, den allra fulaste är han Bernard Kohl, eller vad han nu heter. Han är så jävla ful när han cyklar att han borde nödslaktas omdelbart.

Apropå nödslakt... Jag själv ligger nog nära till hands för sådant. Fan, fattar inte vad jag ska göra för att få ordning på mina luftrör/lungor. De funkar inte. Var till läkare idag igen. Men hur förklarar jag att jag är helkass när helkass i den värld för oss som tränar regelbundet är fantastisk i vanlig kontorsråttevärld? Fan, vi med lägre vilopuls än 50 är ju diskriminerade. Jag påpekade att min puls var högre än normalt, den låg på runt 60, normalt alltså, men minst tjugo över min normala. Fick göra spirometri, blåste jättemånga procent över vad som ska vara normalt, men varför går det då tungt att andas!? Givetvis så ser ju inte den gode doktorn någon anledning att göra nåt åt situationen och jag känner mig som den innbilske sjuke. Det enda jag fick ut av mina 250 spänn var att jag ska ta dubbel dos kortison morgon och kväll. Men förfan, det hade de kunnat säga över telefon, gratis. Blir så jävla trött på allt helvete. Fan är det inte det ena så... Jag är ordentligt dålig nu faktiskt, orkar knappt genomföra mitt egna spinningpass, då menar jag verkligen knappt och inte bara att det känns dåligt utan jag tar mig med nöd och näppe igenom skiten. FYFAN VAD LESS JAG ÄR!!!! Såhär har det varit sen Finnmarkshelvetet. I rent avjinxande syfte så låter jag den nummerlappen sitta på xtcn nu när den nya ägaren ska hämta den senare ikväll. Känns bra att börja avyttra cykelflottan nu när jag inte behöver dem längre. Ska köpa en Nexusväxlad citybike av Kent och njuta av att bli fet nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

ingen idè att ödsla tid på vanliga läkare när man har idrottsåkommor. De hajar noll som du precis märkt:) Ta dig till en riktig idrottsläkare, vet inte hur det ser ut i sundsvall men i sthlm solna råsunda finns en riktigt bra klinik. Kanske värt att testa om det kan lösa dina problem. Lycka till!