tisdag, oktober 28, 2008

Frispel?

Jag gillar sånt som inte stämmer med läroböckerna. 4x4 och maxstyrka, istället för långa intervaller och distans, provat. Det är ju iofs jääääävligt vedertagen träningsmetod numera. Såå jag spårade ur här under min något obra höst och gav fan i att äta sånt som innehåller enkel och fleromättade fetter samt kolisar. Alltså, körde en dr Dahlqvist eller vad hon heter. Det hon mm säger är ju så uppåt väggarna att jag bara var tvungen att testa. Helt motstridigt med allt jag lärt mig, och för att vidga mina vyer lär man gör nåt man inte brukar göra. Lärde jag mig nåt då? Jofan, jag gick ner några kilon på rätt kort tid, mådde jääääävligt dåligt fläckvis men vande mig. Liiiite slitigt med fyror utan socker i kroppen, men tappade efter någon vecka HELT sockersug. Bacon och ägg till frulle, Brieost till kött, smör och ostrrulle till kvällsfika. Jajävlar.

5 kommentarer:

Rickard Mattsson sa...

dr Dahlqvist är knäpp i huvudet!

Unknown sa...

Är hon?

Rickard Mattsson sa...

Ja enligt mig iaf.

Unknown sa...

Må så vara. Jag tycker att det låter ganska så vettigt att förespråka naturliga produkter som ej raffineras och processas. Tror att de flesta tar det som skrivs lite väl ordagrant. Att överdriva fettanvändandet gäller ju bara de som är sjukligt överviktiga, för övrigt gäller ju endast att hushålla med kolisarna efter ens eget behov.

Rickard Mattsson sa...

Ja smaken är som baken. Jag äter kolhydrater i massor och är relativt deffad och lätt. ;)