lördag, oktober 18, 2008

Annat



Där har jag bott... Ett litet tag... Till vänster ligger en liten butik där jag köpt all min lavinutrustning. Fan, jag är sugen på att åka tillbaka igen, åka skidor och dricka blaskigt kaffe med fogskumsmacka till. När jag var där ville jag inte annat än åka därifrån och hem, hade träffat en tjej, hon hänger konstigt nog med mig fortfarande, det var 2001 jag var i Fernie. Kanske inte var så dumt att jag avbröt säsongen och åkte hem ändå... Fernie ligger ju kvar. Champagne powder... Nästa gång jag åker dit ska jag ha bredare och kortare skidor. I vinter ska jag bli bra på att åka alpint igen. Eller framför allt, jag ska ÅKA alpint. Vilket jag inte gjort på bra många vintrar nu. Allt eller inget. Måste bli bättre på att praktisera lagom. Bara därför ska jag INTE träna idag. Nu när jag har lagt av och inte tränar så kör jag fem pass i veckan. Det är lagom.
Fan, bergen är branta i Fernie...
Visste ni förresten att Trans Rockies startar i Fernie...
WHAAAAAAAAAAAAA jag vill åka skidor!!!!

2 kommentarer:

Tom sa...

Gerolsteiner rear ut sina cyklar. Passa på och köp Stefans tempohoj nu, Henrik.

Rickard Mattsson sa...

Lagt av och kör fem pass i veckan. ;) Jag har också lagt av och kör sex pass i veckan. Det är lagom då lagom är som bäst!