fredag, oktober 10, 2008

Jag rear ut min själ, allt ska bort.


Fel skiva jo jag vet. Men fan, jag var på mitt livs konsert med det här bandet fär flera år sedan. Det var avskedsturnén, innan Bergman Rock och comebacker mm. Jag gillar inte Bob Hund. De sjunger på skånska, jag har väldigt svårt för det språket. Sen är det en jävla konstig sorts musik utan trevliga melodier och sånt som jag gillar. Lite småtöntiga riff osv. Hakade på mina kamrater som är mer inbitna än jag (de gick omkring i bäbisblå tröjor med en fånig rökande hund på...) , jag tänkte nog mest slå ihjäl en kväll och vidga mina vyer en smula. Försöka förstå liksom. Stod längst bak i salen när herrn Öberg börjar bete sig på scen. Invirad i mikrofonsladd och en vägkona på huvudet och istället för musik: förvirring, sen var jag såld. De är så sjuka i huvudet att jag höll på att flyga i tusen bitar, det gick inte att stå still och se på, musiken var tvungen att upplevas tillsammans med alla andra där i högen framför scenen. Det var så vansinnigt bra att jag knappt gått och sett artister live efter det. Helt klart en av mina livs upplevelser. Jag som inte gillar skånska... Det roliga var att det var helgen V47...
Åhå vad har jag gjort den här veckan då? Försöker sälja allt jag äger och har, se happymtb.org. Det går halvbra, jag eliminerar alla chanser att bygga en vintercykel iom detta. Spelar ingen roll, tänker inte vara ute och frysa i vinter. Iofs är nog det enda som lockar nu riktig jävla Rock n' Roll träning á la Robban Edin. Tror banne mig att det är vad som gäller i framtiden. Plattan i mattan i två timmar och håll käft. Det är lockande. Inga jävla intervaller, inget jävla lallande. Bara ren och fin destillerad träning. Året om, oavsett säsong, tävlingar eller annat skit. Det skulle jag kunna stå ut med. Bara luftrörshelvetet blir bra så.
Nu ska jag ut och köra destillerad löpning, så håll käft!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det här med din luftrörsproblem, det finns bara en sak att göra Henrik, du måste sluta röka.