söndag, oktober 05, 2008

Cykling är en jävla skitsport

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2008/oct08/oct05news

Wienerkorven ska göra comeback. Jag ska aldrig titta på skitsporten mer. Fattar inte hur jag kunde vara så dum i huvudet att jag en gång började cykla. " I don't want it to end this way..." Skulle kanske ha tänkt på det innan han fyllde ådrorna med skit. "I built my image and career bit by bit and I don't want it to stop this way". Hur menar han?? Han tog alltså små doser doping och inte allt på en gång? Eller? Det är ju så jävla dumma uttalanden att det enda han förtjänar är stryk.

Nu till mer livsviktiga saker som inte alls har med cykel att göra. Köpte ESTs Leucocyte, mein Gott! Vilken rumsupptagning, vilka musiker! Synd att jag aldrig kommer att få se dem live, de får spela här hemma istället. Har tagit ett livsavgörande beslut, jag köper mig ett par B&W. Varför? Jo, vet inte egentligen. Har aldrig varit ett fan av B&W, har varit på diverse lyssningssessioner med allehanda dyra B&W. Ett par 805 Signature var väl kanske de som började att vända skutan, lite. De målade upp en fantastiskt stor ljudbild trots att de är små och kunde spela ordenligt högt. Men, de var lite vassa, kanske lite metalliska. Sen var jag iväg en sväng och lyssnade på Stockholms Hifi-massa, stora och dyra B&W spelade de på, med dyra Classé-prylar. Hatar Classé, har ägt en CD. Skit. Såfort de driver med Classé blir det tok. Tycker jag. Men, hur det var med drivningen av de 803D som verkligen fällde mig kommer jag inte ihåg, det kan ha varit tidigare nämnda elektronikfirma... Men, satan vilket upplevelse... Fast, kombinationen jag hörde i Umeå, Sonus faber Cremona Auditor, Audio Research CDS3(?), Krell 400Xi (som försteg...) och Bladelius Grendel... Jamensatan. Lät halvhyfsat de med. Ok, Focal BE och Audionet för nån miljon på Sthlmsmässan var bra de också. Men nu blir det den enklare Nautilusserien för mig, den utan D. 805orna har stått här i en vecka nu, jag har inte lyssnat på så mycket musik sen jag var tonåring...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fan Henrik! NU börjar det likna asperger.

Unknown sa...

Du skulle bara veta!

Anonym sa...

QL o "Grattis!?" ...Ni har def inte asbergers syndromatt möjligtvis någon form av Bipolär problematik (hypomani).

Själv väntar posten på att leverera en 90 kg pall....dä blir kul dä.

Unknown sa...

Säg till när du ska packa upp så tar jag med mig en idrottsinvalid till och hälsar på!
Jag måste ha missuppfattat dig, trodde att du köpt stativare!

Tom sa...

Jag går fan inte på det här löjliga musiktugget. Du har köpt en Cervélo P4 med Zipp 1080 och Sub-9 disc, elektronisk dura ace och ett 3T Ventus tempostyre.

Unknown sa...

Näääädu Tom, det blir inget av med det. Nu ska jag köpa signalkablar, då har jag inte råd med zipp och P4. Skulle jag mot förmodan köpa en tempohoj så blir det inte en kinescanadensare utan en taiwanes...

Tom sa...

Okej då. I rest my case.