lördag, juli 03, 2010

Snål

Oj, den här helgen, den får gå i snålhetens tecken. Börjar med vårt trängande behov av en ny dator. Alla vill ju äga en Mac, gärna en bärbar, en stationär och en ultraportabel. Nu får jag även i fortsättningen nöja mig med att bara använda frukten som mediaspelare i skrubben, för jag vek ner mig vid datorköpet och äger nu en Sony Vaio. Otroligt spännande inköpsprocess, som jag lidit kval, livsavgörande frågor har snurrat i mitt huvud, skulle ett felköp betyda ett liv i absolut mörker? Framtiden får utvisa om jag får famla blind eller om det faktiskt går att leva med en PC.
Steg två på den snåla vägen är den där skittävlingen i Eksjö. Ja, i och med att jag sitter här och skriver, i Sundsvall på lördagen så lär jag inte åka. Det finns kanske värre saker att missa än ett långlopp men lite synd är det att Eksjö ska ligga så långt bort, eller kanske är det så att det är Sundsvall som ligger åt helvete fel?

Fick igår hjälp av mina föräldrar att försämra mitt W/kg några procent. Middagen på Delicerano var inget annat än poesi och upplevelser i klass med en glasklar aprilmorgon på fjället. Att sitta där på bakgården, känna doften ifrån köket och en kökschef som tar sig tid att prata med alla gäster känns inte svenskt allra minst norrländskt. Att Torta Di Capri innehåller lika många kalorier som ett Trans Germany gör av med skiter vi i, just då, det får bli dagens utmaning.

2 kommentarer:

Martin sa...

Vilken färg blev det?

Unknown sa...

Tänkte ta en Trans Germany-grön men B fick ont i huvudet av färgen. Det blev en svart som natten.