lördag, juli 31, 2010

Omstart

Andra halvlek vad det gäller den här cykelsäsongen är inledd i och med föregående vecka. Men, att säga halvlek är ju en sanning med modifikation. Faktum är att jag bara ser mig delta på två tävlingar; CykelVasan och Finnmarksturen. Av de två så rankar jag Finnmarksturen högst. Jag rankar den högst av alla tävlingar i Sverige. Den är klassisk, definitivt ingen lek och med absolut-trött-garanti. Att få svänga av asfalten in på den lilla stigen de sista hundra meter som leder mot målet är så nära det går att komma en Grand Finale i svensk mountainbike.

Har för mig att de tänker sig annordna en Dust-cup-tävling i södra Sverige. Det är bra. Jag skulle vilja se en icke förbundsberoende tävlingsserige för mtb i Sverige. Gärna där du köper dig en nummerskylt som används på alla tävlingar, den kan då vara lite mer påkostad och behöver inte vara av fjantig A5 typ i härdat papper. Kanske att chip är överkurs i Sve men det är inte så tokigt det heller. Två tävlingsklasser och givetvis gemensam start. Inget jävla fjant, bara full gas. Tävlingstid för den största klassen på en dryg timme istället för två och en halv. Denna serie ska hållas så långt ifrån SCF som det bara är möjligt, utan avgifter och annat idrottsförstörande reglemente.

Kanske att det är dags för en sån tävling i Sundsvall? Fast det är ingen som orkar åka så långt norrut...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Bra idé jag är på =)

Får ändå inte tävla på SCFs tävlingar pga någon jävla böter på 500kr för att någon inte registrerade min avanmälan till SM....

Samuel sa...

Åka norrut...???

Unknown sa...

Satt bara och väntade på en kommentar från inre norrland...

stefan carlsson sa...

jag åker, -kan sannolikt samåka med ekstam. check på det./stef