söndag, juli 04, 2010

Herrejävlar

Alla sätt att tjäna pengar är bra utom de dåliga... Såg i tidningen i fredags om xwalk och xwalk xtreme. Jaha, någon har kommit på att stavgång är skitbra, ger man det bara ett fränt namn också så vågar kändisarna testa och då, då jävlar. Imponerande faktiskt att kunna ta 2000 kr i månaden för något som alla skidklubbar gör gratis och är världens enklaste sak att utföra. Ska inte vara bitter, jag hade gärna stått på mottagarkontot. Säkert roligt också. Och bra. Men varför, xtreme? Vad är så extremt med stavgång? Jag har sett extrem stavgång på TV, det var en svensk skidåkare som körde stavgång, på myrar. Det är extremt. Allt med stavar i en stadskärna är väl mer pensionär än extremt. Fast "xwalk pensioner" kanske inte är lika fränt.

Det finns hopp för Eskilstunabandet. En plats i solen är inte lika dålig som jag först tyckte att den var. Kanske till och med att den är det bästa som släppts från bandet sedan samlingsboxen... På torsdag ska jag se dem live, igen.

Har idag kört "cycling xtreme" dvs cyklat på stigar. Det var skitkul och extremt, sätt i 2kkr på mitt konto så får du följa med.

Inga kommentarer: