söndag, juli 18, 2010

Full cirkel

1997 och 2010. 97 blev det inget SM-XC på grund av juniorplanering. Nu har jag kört SM i Rättvik. Klart.

Det är otroligt frustrerande att inte alls kunna styra formen under sommaren. Ganska så dumt då att hålla på med sommaridrott. Jag är ganska säker på att jag är i bättre form nu än jag någonsin varit tidigare under mitt idrottsaktiva liv. Det är något som inte återspeglas i resultatet från gårdagen. Jag skulle precis kliva av då det började regna, helt plötsligt så öppnades det upp och jag kunde andas igen. Efter de korta backarna kunde jag lägga i tyngre växlar istället för att bara sätta mig ner och lägga i en lättare. Men så är det.

Banorna var löjligt roliga tycker jag. Det var på't hela tiden. Inget snack, bara att trampa.

Lyckades med konststycket att vrida till mitt trasiga högra knä på sista varvet. Har lite ont där idag och trappor är inget skoj utför. Uppför är det låren som smärtar...

Inga kommentarer: