fredag, juni 11, 2010

Regndans

Japp, jag hoppas på regn i helgen. Det vore jääävligt bra.

Kvällen har ägnats åt färdigställandet av Xen. Den blev bra, vägde in på 9,4 kg med Innolite. Det får duga... Kanske att den väger 9,3 om jag plockar bort Garminen och de tvåtusen lager eltejp jag har på för att kompensera dess trasiga armband. Om jag hade orkat bry mig kanske jag skulle ha skaffat ett par lättare snabbkopplingar men, jag åt tårta idag, så det vore att visa på stor dubbelmoral / dåligt omdöme... Det är rätt galet, jag tycker 9,3 är lätt för en mtb, det är helt ok för en stel, och mer än ok för en FS, i min värld alltså... Men det skiljer inte mycket i vikt på Innolite-vanliga däck-Stan's mot Tubhjulen med däck. Den kombinationen är lätt. Så, de där svenska tubhjulen som finns i norra norrland blir nog till en lätt kombo...

Nu är bara frågan: Stan'sa 2,4or eller luta sig tillbaka och åka 2,25? Hade jag haft någon som gjorde jobbet åt mig hade jag inte tvekat... Jag kör så jävla mjukt i bakdämparen och vill hemskt gärna köra mjukt i däcken också. Tänk vad mysigt att rulla över mållinjen på söndag och bara vara trött i motorn och inte i kroppen!

1 kommentar:

Tomas sa...

Känns inte 2,4 + bakdämp + risestyre = downhill?
Men det kanske är nya modet, vad vet jag :)