söndag, februari 21, 2010

Väggat, igen

Herregud, nå får de ta och stoppa OS ett par veckor, jag är helt slut... Gårdagens 30 km... Ja, inte behöver jag väl skriva något mer om det? Inget jag kan skriva här gör det ändå rättvisa...

Det var en något obekväm känsla i mina lår idag efter trettiosekundarna igår... Det tog 3/4 av ett 2x20 min pass att ens få igång något som kan liknas med en mjuk och fin rörelse. Lite fascinerande var det ändå att känna att det släpper lite i slutet av passet och att effekten steg. Nu hade jag lagt ribban på Fetmax och inte någon övre tröskel, lite självinsikt har jag ändå samlat på mig under årens lopp. Jag har skrivit ner grymt lite Watt-data sen jag bytte hoj i skrubben, det beror inte på någon mental väggning med överdrivna skamkänslor utan mer på att jag inte riktigt hittat helt rätt ännu. Första veckan med den nya så var det rejält mycket lägre W än på den gamla. Kanske var det formen, kanske var den lite elak initialt för att liksom sätta ribban. Igår körde jag med 3,5 kg belastning och en förhoppning om 100 i kadens under de två inledande tiorna. Där är jag inte ännu riktigt, inte på tjugorna i alla fall.

Inga kommentarer: