torsdag, februari 04, 2010

Styrkestak

Mitt nyförvärv till skrubben underlättar verkligen mitt styrkestakande. Tyvärr så rymmer bara viktkorgen 10 kg plus egenvikten 1 kg. Nu är det väl i sig ingen begränsning vid långa lågkadenssessioner utan mer vid korta 7-10s. Kanske inte heller att det är ett problem då 150 i kadens och 11 kg i belastning borde ju kanske räcka men jag inbillar mig att det är fint att kunna lasta på än mer från start, variation. Provade igår med sittande ryck i 10s. Det var lite svårare att komma upp i kadens då... Kör dem från noll sen bara plattan i mattan tills ca 10s. Känns helt ok i systemet efteråt. Nästa vecka ska jag testa att släppa på 7,5% av min kroppsvikt som belastning vid 150-200 i kadens, hålla så gott det går i 30s och sen repetera några gånger. Det ska bli spännande.

7 kommentarer:

Tom sa...

Ja, tänk vad roligt man kan ha!

Anonym sa...

Skaffa en påhängare.. http://lunkan.wordpress.com/2009/11/11/styrkeintervall/

18 kg och start från stillastående är ganska jobbigt.

Mattias

Unknown sa...

Precis, men vart och hur finner jag en sådan?

Anonym sa...

på samma ställe som du funnit din 894:a antar jag
Mattias

Unknown sa...

Därifrån förnekades all kännedom om 18 kg i viktkorg trots refererande till Götets labråtta.

願望 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Markus Porath sa...

Jag hade samma problem, bultade fast en hantel under korgen och vips var inte det något problem längre!
http://cyclecomponents.blogspot.com/2009/11/formtest-pa-odjuret.html