torsdag, februari 11, 2010

Kämpigt

Tävlingar sliter, det är bara så. Det hinner jag alltid glömma mellan säsongerna. Det kanske är bra att köra igenom systemet under vintern mha skidtävlingar, eller så är det inte det. Den här veckan har jag känt igen mig själv från sommarhalvåret. Trött på jobbet, koncentrationssvårigheter över lag och mestadels orkeslös. Det sätter sig liksom i huvudet, jag blir nästan lam i skallen av det. Nu får jag väl ändå säga att det är hyfsat skonsamt att bara ha två mil till tävlingsplatsen, lägg till 60 och känslan för veckan efter Billingeracet är inte långt borta. Det är kanske bra att träna på det här med?

Någon har sagt att min ram har kommit. Rykten går över hela landet och jag har gratulerats via sms. Men icke, jag har ingen ny ram hemma ännu. Men snart?

2 kommentarer:

julia.hellmark@hotmail.com sa...

Hej Henrik!
Jag är allergisk mot äpplen och läste ditt inlägg. Jag har letat lite men på alla sidor står det ibland hur länge man värmer det lilla äpplet, men aldrig hur varmt det ska vara!

Så jag undrar om du kunde ge mig en liten förklaring på hur länge och hur varmt du kör med. Och du kasnke vet om mman kan stoppa in det i kylen så det får tillbaka sin vanliga äppelkänsla och inte mjukhet (hörde att det funkade...)
Det vore verkligen snällt!

Tack på förhand,
Julia

Unknown sa...

Full fräs i 30 till 50s beroende på mikro. Har inte provat nedkylning, hade också samma fundering som du om hur jag ska få till ett kallt äpple men jag har vant mig och föredrar dem varma nu... Det viktiga är att hela äpplet är varmt annars blir der nysattack för mig...