söndag, januari 31, 2010

Maiden Voyage


JA! Idag small det, liksom. För första gången på väääldigt länge stod jag på alpina skidor igen. Inte så illa. Helvete vad otroligt dålig jag var till en början, inget fungerade. Ingen timing, ingen tryck i svängarna, bakvikt osv. När jag väl fått skidorna på kant tappade jag helt trycket och blev ståend på tå i pjäxorna... Bara det är en bedrift i sig med tanke på hur pass oelastiska mina gamla trotjänare är...

Det var fint i backen:

Det var som sagt några år sedan jag åkte skidor, kom på det när jag började att hitta igen mina prylar. Skidmodet är inte det samma längre. Fan som av en händelse så snackade de om just det på TV4-morgon. Till en början lyssnade jag på vad människan sa, sen framgick det att hon var Stylist och kort därefter såg jag att hon bar extremt högklackat... Det och titeln stylist har fan inget med snö och stora berg att göra. Sidsjöbacken mitt herrskap, det är ett stort berg det. I alla fall idag.

3 kommentarer:

Patrik Skolling Möller sa...

Vad söt du är med flätor ! ;p

-Skogling

Unknown sa...

De var grymt bra! Flög in framför ansiktet där de fastnade perfekt i min snorbroms och gav därmed en välbehövlig förstärkning av min något anonyma ansiktsbehåring.

Unknown sa...

Haha sååååå snyggt! Och så rätt!