söndag, januari 03, 2010

Myggfritt


Jag älskar vintern. 26 minus stod det att läsa på campingens termometer så vi bestämde oss för att inte träna igår. Mitt under Tour de Ski intervjuar Roberto och Jeppe på Eurosport Södergren som säger att han precis varit ute och kört första fartpasset sen sjukdomsperiodens slut. Han hade 27 minus i Bruksvallarna. Jag älskar skidåkare. Fotbollspelarens motpol. Rörd av hans målmedvetenhet blev jag ju tvungen att själv ge mig ut i den kalla Duvedsluften. Två mil lyckades jag få ihop och det var alldeles, alldeles underbart. Fantastiskt med detta kalla vädret, har vallat en gång på tre pass och närmare åtta mil; Eco-skiing. Inte en millimeter skate har det blivit, bara klassisk skidåkning. Bortkastat skulle nog en del av mina kamrater säga men det var rätt fint och jag kände inte för att hasa omkring på frigolitfriktion den här vändan, dessutom har jag ju vilovecka! Jag har verkligen vilat benen.

Jag var inte ensam i familjen att få dåligt samvete av Södergrens tal...

3 kommentarer:

Samuel sa...

Ni var rätt ensamma i spåren va?

Patrik Paulsson sa...

Ha!

Ensamma var ni inte.

Jag var också i precis de spåren och körde klassiskt, 15 km...liten värld.

Min sambo hon berättade att hon såg en kille som var lika vit i ansiktet som jag, det lär ha varit du... :-)

Träningen i Åre är fostrande!

//Patrik Paulsson

Unknown sa...

Haha det var som fan! Nä det var fler än jag trodde som trotsade kylan.